torstai 12. maaliskuuta 2015

Kasvukauden alku ja vuohen vuosi


Olen todella innoissani kasvukauden alkamisesta! Aurinko paistaa ja tuo paljon uutta energiaa piteneviin päiviin. Viikonloppuna kävin esikoisen kanssa ostamassa siemeniä, narsisseja ja kevätesikkoja. Malttamattomana olen odotellut milloin nämä nuput puhkeavat kukkaan. Näyttäisi siltä, että ehkä jo tänään! Olen hakenut selkeyttä ja inspiraatiota kirjastosta lainatusta Feng Shui aapisesta. Sen avulla olen piirtänyt pihan energiavirtoja ja suunnitellut tulevan kesäkauden piha- ja puutarhaprojekteja... niissä riittää hommaa!

Kiinalainen uusi vuosi alkoi muutama viikko sitten. Tuntuu hyvin luontevalta, että vuosi vaihtuu samalla kun luonto herää uuteen kasvukauteen. Viime vuosi oli hurjan rankka. Raskainta oli minun isän ja miehen äidin syöpätaistelut, hankala rahatilanne, minun syvä uupumus ja rakkaan vaarini poisnukkuminen vuoden viimeisenä päivänä. 19. helmikuuta ajelimme perheen kanssa "hiihtolomalta" kotiin päivää vaarini kuoleman jälkeen. Mieheni kanssa kuuntelimme radiota ja huokaisimme helpotuksesta, kun kuulimme, että nyt kiinalainen uusi vuosi on alkanut. Mieheni on kiinalaiselta horoskoopiltaan vuohi, jonka vuosi tulee olemaan "onnellinen ja täynnä kunnianhimoa. Menestyt tänä vuonna kaikessa, mihin ryhdyt." Kuulostaapa hyvältä!

Olen selvitellyt mitä vuohen vuosi tarkoittaa. Minun merkkini on sika, ja Energiakeskus Indigon mukaan: 
"Sorkat kepeinä ja valmiina kaikenlaiseen spontaaniin toimintaan Vuohi kutsuu Sikaa ulos leikkimään ja Sika vastaa 'kyllä'. Vuosi vie Sian uuteen suuntaan, joka lupaa parempaa tulevaisuutta ja onnellisempaa olemassaoloa. Tiedon kerääminen on tänä vuonna Sian tarkoitus, joka johtaa laajentumisen kautta ammatillisiin muutoksiin. Siat haluavatkin käsitellä uusia luovia työkaluja, joiden avulla voi suunnitella tulevaisuutta ja hyödyntää mahdollisuuksia, joista aikaisemmin on peräännytty. Liioittelua kannattaa kuitenkin varoa ja olla aistit tarkkana järkevälle puuelementille, jolloin vuodesta jää kasvun ja ilon maku suuhun."

Toisaalla lukee, että "fokus ja iloinen asenteesi kantavat sinua pitkälle. Unelmiesi toteuttaminen edellyttää kuitenkin vankkaa omistautuneisuutta ja lujaa työtä." Vuoden pitäisi olla minulle "kasvun ja selkeyden aikaa". Vuosi sitten ennuste oli hyvin paljon synkempi. Nyt olen kiitollinen uudesta alusta ja uusista mahdollisuuksista!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti